6 May 2008

Selçuk Erdem'in İlkokulda Yazdığı Bir Kompozisyon

İlkokul 2. sınıfta yazdığım bir kompozisyon Sınıf ortasında okuduğum zaman, öğretmen ve arkadaşlarım tarafından pek tutulmamış bir kompozisyon… Yazım hataları düzeltilmemiş, parantez içindeki notlar şimdiki ben tarafından eklenmiştir.


KONU: Çevremizde neler görüyoruz? Ben çevremde çok şey görürüm. Yaşasın çevremiz. Çevremiz olmasaydı hiç birsey göremezdik bence. O zaman Ufuk'u da göremezdik. Ufuk benim en iyi arkadaşım. Ufuk neler yazdı defterine bakıyorum. Öğretmenimiz hep arkadaşınızın defterine bakmayın der, ama su anda bakmam lazım çünkü benim çevremde Ufugun defteri var. Ufuk benim arkadaşımdır. Ufuk salak değildir. Çünkü arkadaşımıza salak demek ayıptır. Ayıp olmasa Ufuk'a salak diyebilirdik. Ama diyemedik. Bunun ayıp olduğunu öğretmenimiz öğrettiydi. Öğretmenimiz bize hep öğretir. Ne güzel şeyler öğretir.

Böyle bir öğretmenimiz olmasaydı biz ne yapardık? Okula gelmezdik. Tabi o zaman hemen sevinmezdik hemen çok üzülürdük. ('çok' sözcüğü araya sonradan sıkıştırılmıştır) Öğretmenimiz bize "arkadaşlarınıza salak demek ayıptır" demişti. Bende "o zaman aptal demek ayıp değildir" dedim. Öğretmenimiz hepsi ayni dedi. Ben de "bu bilgi hayatta ne isimize yarayacak" diye sordum. Öğretmenimiz "Bu konu burada kapanmıştır" dedi. Ama kapanmamıştı tabi. Ufuk defterine şunları yazmış: Ben çevremde neler görüyorum:

Ağaçlar, evler, yollar, insanlar, kadınlar, kuşlar, taslar, topraklar, kediler, köpekler, böcekler, bulutlar, annem. Gerçekten de Ufugun annesi hep çevresinde dolaşır. Sabah okula getirir, aksam eve götürür, derslerde de pencerenin önünde zıplayarak oğlunu görmeye çalışır.

Bence çok komik. Kafası bir görünür, bir kaybolur. Yazın pencere açıkken silgiyle kafasını vurmaya çalışırız. Ama havada durmayıp hemen düştüğü için vurmak çok zordur. Yani bunların dışında Ufugun gördüğü ilginç bir şey yok. Çevremiz çok sıkıcı değil. Ben sanki görmüyorum ağaçları, evleri. Salak! Sana demedim, bu sayılmaz, ağaçlara dedim Ben çevremde hep değişik şeyler görürüm. Mesela geçen gün çevremde bir tane tavuk adam gördüm. Tabi hemen arkadaş olduk. Çok ilginçti. Ufuga anlattım ama Ufuk inanmadı çünkü o benim anlattıklarımı hiç inanmaz, bunu nereden biliyorum çünkü uzaylılara da inanmamıştı.

"Bir kere, dedi, tavuktan adam olsa o zaman horoz adam olurdu" çünkü tavuktan adam olmazmış horozdan olurmuş. Ben de ona hayatında kaç tane tavuk adam gördüğünü sordum. Hiç görmemiş tabi, ne konuşuyorsun o zaman? (Bu cümlenin sonundaki salak silinmiş, ama iyice bastırılarak yazılmış olsa gerek ki izi kalmış tavuk adam gerçekten var, iste söyle bir şey: !(Burada tavuk adamın temsili bir resmi var) Tavuk adamla geçen hafta, banka sinemasında tanıştık. (Hala var mi bilmiyorum, bizim çocukluğumuzda bankalar, sinemalarda çocuklar için çizgi filmler falan gösterirlerdi) İçerisi karanlık olduğu için diğer çocuklar onu
göremediler tabi (Yalan!) tavuk adam harika birinsan. diğer büyükler gibi insanin canini sıkmiyor. Benim en iyi arkadaşım. Ufuk için salak dedi. Ayıp da olmamış oldu, çünkü o Ufugun arkadaşı değil. tavuk adam çok güçlü, herkesi dövebilir. bu herkese, çevremde gördüğüm herkes dahil, bilmem anlatabildim mi? Bana dedi ki, "Eğer sana sinirlenen bir öğretmenin falan varsa, gelip onun kafasını kırayım, bacaklarını da koparmam elbette mümkün"dedi. Ben de ona "Teşekkür ederim, ama bana sinirlenen bir öğretmenim yok, öğretmenim beni çok sever bence, ben de onu severim.


Onun bacaklarını ikiye ayırıp kafasını gaganla ezmene hiç gerek yok!" Böylece is tatlıya bağlanmış oldu, ama tavuk adam "sen gene de bir şey olursa haber ver, anında gelirim." dedi. Ben de haber vereceğime söz verdim. Simdi bir şey olursa ve ben haber vermezsem tavuk adama karsı çok ayıp olur. Çevremizi tavuk adamla birlikte gördüm. Ona Marstan gelen taslarımı gösterdim, o da bana çokoprens ağaçlarını gösterdi. O kadar çok ki. Hepsinin ortasını açıp çukulatasini yalıyorsunuz, bisküvisini hiç yemiyorsunuz. Ufuk bunlara da inanmıyor. Bana dedi ki "Sen simdi
tavukadamin uçtuğunu da iddia edersin" dedi. Ben de tabi hemen, tavuklar uçar mi be, biz burada güvercin adamdan bahsetmiyoruz herhalde dedim. Böyle bir laf etti için ona salak demedim çünkü o benim arkadaşım Ufuk, o zaman niye getirmiyorsun okula, bizi de tanıştır dedi. Yok ki gelsin dedi. Ama tavuk adam Ergün lunaparka gittiği için okula gelecek vakti yok. Ayrıca kendisinden yok diye bahsedildiğini duyarsa Ufuga çok sinirlenir. Bu ona inanmayan başkaları içinde geçerli olur. O zaman yumurtasını getir dedi. Sanki tavuk adam bütün gün aptal aptal ortalıkta dolaşıp yumurtluyor. Tavuklarla tavukadamlari birbirine
karıştırmamalıyız. Çünkü hangisini kesemeyiz.

(Birbirine karıştırırsak hangisini keseceğimizi bilemeyiz demek istiyor) Çevremizde neler gördük? Ufuk gibi biz de çevremizde kus
gördük, ama biz gittik konuştuk. Göç eden kuşlar artik havalar ısınmaya başladığı için geri dönüyorlar. Onlara keşke dönmeseydiniz, çünkü havalar gene soğuyacak dedim. Onlar da bana belki bu yıl soğumaz bir umut dediler. Yaz bitmezse gerçekten çok iyi olur. Çünkü yaz bitince okullar açılır. Ama yaz tatilindeyken çevremde okulu görmüyorum. Tabi hemen okulumu özlüyorum. En çok da öğretmenimi özlüyorum. Yararlandığımız kaynaklar: Çevremiz,büyüklerimiz, öğretmenimiz, tavuk adam. (Son olarak bir ekleme yapmak istiyorum: Ufuk bir salaktır!!!)

SELÇUK ERDEM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız önemlidir.