Sabah uyandığınızda karşınızda ilk duran şeyin rengi gardrop perde gibi o günkü ruh halinizi etkileyen ilk şeydir. gün içerisinde bulunduğunuz mekanların rengi de ruh halinizin gidişatına etki eder.
renklerin insanlar üzerindeki etkisini ilk keşfedenler üreticiler olsa gerek ve sonra da taksiciler :)
FastFood restoranları kahverengi
mağaza tezgahtarları pembe
ciddi insanlar lacivert
taksiler de sarıdır...
Neden mi?
Ege Üniversitesi Antropoloji Bölümünden Zülfikar Doğan hazırladığı uluslararası bildiride renkleri ve şirketlerin bunu nasıl kullandığını anlatmış.
Çeşitli yerli ve yabancı araştırmalardan derlenen çalışmaya göre renkler ve şirketlerin renk politikaları şöyle:
Kahverengi; Realitenin, plan ve kuralın rengidir. İnsanlar üzerinde "canlı, hareketli" etkisi bırakır. Fastfood restoranları çoğunlukla kahverengiyi tercih eder.
Kırmızı: Mutluluğun temsilidir. İştah açar, canlandırır ve kışkırtır. Heyecan verir... Gıda firmaları tercih eder.
Yeşil: Doğanın, doğalın rengidir. İnsanların üreticilik yaratıcılık tarafını şahlandırır. Ayrıca huzuru ve üretkenliği temsil ederek güven verir. Bankalar genellikle yeşili tercih eder.
Siyah: Gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın bir göstergesidir. En fazla konsantrasyonu sağlayan renktir.
Mavi: Huzur demek mavi demektir. gerginliği, agresifliği alır götürür. Genelde köprülerin korkuluklarını maviye boyanmış görürseniz intiharları engellemek adına atılmış bir adım olduğunu anlayabilirsiniz.
Lacivert: Otoriteyi, sonsuzluğu çağrıştırır. Genelde siyasiler iş adamları bürokratlar laciverti bu yüzden tercih ederler.
Mor: İhtişam lüks ve gücün adeta bir sembolüdür. Tarihte de, üst tabaka insanların ve sarayların morlarla bezendiği açıkça görülmektedir.
Pembe: Uyumluluğun, sevginin rengidir. Rahat hissettirir ve dinlendirir. Pembe güyenlere ödeme yaparken insanlar kendilerini çok daha raat hissederler.
Sarı: Özellikle de açık sarı kişiye huzur fakat bunun yanında özlemin ve hüznün rengidir de. Geçicilik ve dikkat çekmenin rengidir.
Beyaz: Temizliğin, istikrarın ve devamlılığın simgesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
yorumlarınız önemlidir.