16 Kas 2012

Danilov Beşlemesi

Can Yayınlarının gerilim dizisinden çıkan ilk kitabı "On İki" tanıtılma şekliyle, İstiklal ve Bağdat Caddelerindeki değişik tanıtımı ilgili/ilgisiz herkesin aklında kalmıştır.

Ben hayal-meyal hatırlıyorum cadde/kitapçılarda vampircik gibi dolaşan 12 boylu poslu adamı... İlk başta dikkatimi çekse de sonra kitabı da adını da unutmuşum. Tesadüfen bugün tekrar karşıma çıktı.

Harry Potter sonlandıktan sonra onun tadında başka bir kitap bulamadım. Şimdi (The Danilov Quintet) Danilov Beşlemesi'nde arıyorum şansımı. Henüz kitaba başlamadım. Kitapları okuduktan sonra gözlem/izlenim paylaşımı yapacağım buradan tekrar.

Fantezi roman türüne ait olan kitabın yazarı; yaklaşık 20 yıl kaydadeğer bir müzikal tiyatro deneyimi olan İngiltere doğumlu Jasper Kent. Kent, Cambridge'de Fen ve Doğa Bilimleri eğitimi almış.


Tarihsel fantezi roman türünde bugüne kadar yazılmış tüm kitaplar arasında altıncı büyük yapıt olarak seçilen (dünya yazarları tarafından) ve kısa sürede pek çok dile çevrilen Oniki, 1812 yılında Napolyon’un Rusya’yı işgaliyle başlayan ve 1917 Ekim Devriminde sona erecek Danilov Beşlemesi’nin ilk kitabı.

"The People's Will" ve "The Last Oprichnik" 4. ve 5. kitapların ismi olarak lanse edildi. Dördüncü kitabın 2013'te ve serinin son kitabının ise ise 2014'te yayımlanması planlanıyor.

Türkiye'de bulabileceğiniz ilk 3 kitap
Oniki
Onüç Yıl Sonra
Çar'ın Laneti

"İnsan olmayan varlıkların yarattığı dehşetin insan olanların yarattığı dehşeti vurgulayan bir roman." TRT Haber-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız önemlidir.